Teacher Teaching with Technology™

T³ is een groep docenten wiskunde en exacte vakken. Zij zetten zich in om lesmateriaal te ontwikkelen waarbij moderne technologie gebruikt wordt om meer inzicht en betrokkenheid te creëren onder de leerlingen. Daarnaast houdt T³ zich bezig met het ontwikkelen van nieuwe didactische werkvormen in combinatie met technologie. T³ wordt ondersteund door Texas Instruments.

  • T³ Nederland verzorgt professional development – door docenten voor docenten – over de zinvolle implementatie van technologie in de klas.
  • T³ Nederland ontiwkkelt lesmateriaal dat focust op het motiveren van de leerlingen en het verhogen van hun zelfactiviteit.
  • T³ Nederland presenteert video’s over het efficiënt gebruik van TI rekenmachines en de voorbereiding op examens.
  • T³ Nederland organiseert jaarlijks een symposium met tal van workshops, waar ideeën en ervaringen worden uitgewisseld.
  • T³ Nederland maakt deel uit van T³ Europe www.t3europe.eu, een netwerk dat al meer dan 20 jaar actiefi s in 12 Europese landen.
Cathy Baars

Cathy Baars is natuurkundedocent aan het Martinuscollege te Grootebroek. In 2013 is zij tweede geworden bij de verkiezing Natuurkunde docent van het jaar. Met name haar doordachte lesopbouw werd geroemd. Voor T³ heeft zij lesgegeven in Saoedi Arabië en Jordanië. Daarnaast heeft zij workshops verzorgd in Nederland en Amerika. Zij is tevens onderzoekscoördinator op haar school.

Wesley Keldermans

Wesley Keldermans is wiskunde docent aan het Jan van Brabant College te Helmond. Wesley werkt sinds 2010 in het onderwijs. Hij is tevens jongste docent van de groep. Zijn focus ligt vooral op educatief waardevolle integratie van de TI-84 Plus CE-T in het wiskunde-onderwijs.

Peter Vaandrager

Peter Vaandrager is wiskunde docent aan CSG Liudger te Drachten. Hij is altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. De laatste jaren actief is hij bezig geweest met het nieuwe examenprogramma's als pilot docent en voorlichter op andere scholen. Hij is ook medecoördinator van het International Stemminar in Engeland, waar leerlingen uit verschillende landen werken in internationale groepen. Net als op scholen zijn we daar ook op zoek hoe we de vakken van STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) kunnen combineren. Uiteraard gebruikt hij in zijn lessen de TI-84 plus en de TI-Nspire™ CX.

Frank van den Berg

Frank van den Berg is al 15 jaar werkzaam in het voortgezet onderwijs. Frank houdt zich vooral bezig met diverse onderwijsvormen binnen het wiskunde-werkveld waar de verschillen in didactische aanpak vormen een verlengstuk van zijn interesse. Technologie vormt als krachtige middel de basis voor zijn lessen in de bovenbouw in combinatie met adaptieve methodes in een digitale leeromgeving; 'meten is weten' in combinatie met 'durf te experimenteren'. Hij is voorstander van onderwijsvernieuwing op velerlei wiskundig gebied: wiskundeonderwijs op maat gesneden voor de leerlingen van de 21e eeuw.

Epi van Winsen

Epi van Winsen is docent wiskunde aan het Sophianum te Gulpen. Al vanaf 1993 is Epi betrokken bij projecten met Paul Drijvers (o,a. Derive en TI InterActive! ™). Zijn betrokkenheid bij T3 Nederland geeft hem een brede kijk op het wiskundeonderwijs en het onderwijs in het algemeen. Het geeft hem vooral energie om door te gaan, nieuwe wegen in te slaan en ideeën uit te werken. Voor T³ heeft hij lesgegeven in Jordanië en workshops verzorgd in Nederland en Amerika.

Ludovic Wallaart

Ludovic Wallaart is docent wiskunde aan het Isendoorn College in Warnsveld. Sinds 2014 is hij enthousiast gebruiker van de TI-NspireTM als leermiddel. Middels nieuwe vormen van lesgeven probeert hij met name de zwakkere en de minder gemotiveerde leerlingen te activeren en ondersteunen. Naast wiskundige is hij ook filosoof. De organisatie van ons onderwijs, het doel van de wiskunde daarbinnen, de motivatie van leerlingen en het leren nadenken zijn enkele van zijn geliefde onderwerpen.

Harmen Westerveld

Harmen Westerveld is wiskunde docent aan het Oosterlicht College in Nieuwegein. Als econometrist heeft hij altijd een brede interesse gehad in de toepassingsgebieden van wiskunde, waarbij vakintegratie en technische toepassingen in het bijzonder zijn belangstelling hebben. Hij heeft een aantal jaren een uitstap gemaakt naar het bedrijfsleven als ERP-consultant bij IT-bedrijf BaaN en heeft een jaar als uitgever bij uitgeverij ThiemeMeulenhoff gewerkt. Naast zijn werk als docent werkt hij ook met veel plezier als examinator bij de Staatsexamens voor het VO en VSO.

Bert Wikkerink

Bert Wikkerink is docent wiskunde aan CSG Liudger. Hij is reeds jaren betrokken bij wiskunde projecten rond Derive en TI InterActive! ™. Vanaf 2008 gebruikt hij de TI-Nspire™ technologie in de klas. Hij vindt het een uitdaging om instrumenten te bouwen om kegelsnedes te tekenen. Daarna modelleert hij de werking van de instrumenten in een dynamische meetkunde omgeving.